Vänligt kundserviceteam som hjälper till
Kundservice

Kundservice

Här hittar du svar på vanliga frågor och olika sätt att komma i kontakt med oss. Vår kundservice är redo att assistera dig.

Kontakta oss

Vi erbjuder flera sätt att komma i kontakt med oss. Välj det alternativ som passar dig bäst.

E-post

Skicka ett meddelande till oss så svarar vi inom 24 timmar på vardagar.

[email protected]

Skicka e-post

Telefon

Ring oss direkt för omedelbar hjälp med dina frågor.

010-176 36 67

Ring oss

Öppettider

Måndag - Fredag09:00 - 17:00
Lördag - SöndagStängt
HelgdagarStängt

Vid akuta ärenden utanför våra öppettider, vänligen skicka ett e-postmeddelande så återkommer vi så snart som möjligt nästa vardag.

Förväntade Svarstider

E-post & Formulär: Vi siktar på att svara inom 24 timmar under vardagar (mån-fre).

Telefon: Direktkontakt under våra öppettider.

Observera att svarstider kan vara längre vid hög belastning eller helgdagar.

Vid Strömavbrott

Har du strömavbrott? Då ska du alltid kontakta ditt lokala elnätsbolag.

Det är elnätsbolaget som äger och underhåller elledningarna och kan åtgärda felet.

Vanliga frågor

Välj en kategori nedan för att se relaterade frågor...

Det är enkelt! Fyll i dina personuppgifter och signera vår digitala fullmakt med Bank-ID, så sköter vi resten. Att byta elbolag medför inget avbrott i din elleverans! Om ditt nuvarande elavtal inte är bundet sker bytet inom 3 veckor.

Vår elhandel ska kännas som ett självklart val för den som är ute efter ett billigt och transparent elavtal. Men vi är också mer än ett elhandelsbolag. Vi är ett företag som bildades med avsikten att samla människor kring att stötta, utveckla och finansiera samhällsfrämjande och välgörande initiativ. Vi ser därför vår relation till kunden som ett partnerskap där vi med gemensam kraft ska göra gott.

Kontakta vår kundservice via e-post eller telefon för att säga upp ditt avtal. Vi har ingen bindningstid, eller uppsägningstid.

Du hittar våra fullständiga avtalsvillkor här på Avtalsvillkor.

Om du tecknade avtalet på distans (t.ex. online) har du 14 dagars ångerrätt från avtalets ingående. Kontakta vår kundservice inom denna tid för att meddela att du vill ångra dig.

För närvarande erbjuder vi främst avtal med rörligt timpris baserat på elbörsen Nord Pool Spot.

Ett elavtal är personligt och kan oftast inte överlåtas direkt. Den nya personen behöver teckna ett eget avtal. Kontakta kundservice för att få hjälp med hur ni bäst går tillväga vid t.ex. flytt.

Om du är missnöjd eller vill framföra klagomål ska du i första hand kontakta oss så att vi kan försöka lösa problemet. Om du efter din kontakt med oss fortfarande är missnöjd kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller Konsumenternas energimarknadsbyrå för ytterligare vägledning och hjälp. Du kan nå ARN via epost [email protected] eller genom deras hemsida https://arn.se/.

Du har dessutom rätt att ångra ditt avtal inom 14 dagar om du tecknat det på distans, och du har alltid rätt att byta elleverantör inom maximalt tre veckor från att du sagt upp ditt avtal.

Skicka ett meddelande

Har du en specifik fråga eller ett ärende? Fyll i formuläret nedan så återkommer vi till dig så snart som möjligt.